הילולת רבי משה פיינשטיין; ההילולא היומית

יונתן שורק No Comments on הילולת רבי משה פיינשטיין; ההילולא היומית

י"ג אדר הוא יום היארצייט של הגאון הגדול רבי משה פיינשטיין זצוק”ל | הגר"י צמח בשיעור מיוחד לזכרו של גדול הפוסקים בדורות האחרונים ומנהיג יהדות ארצות הברית זצ"ל

17:55
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ראה"מ נחרץ: שום החלטה בהאג לא תפגע במטרות המלחמה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לכבוד הילולת רבי משה פיינשטיין בעל האגרות משה (י"ג אדר), הגאון הגדול הרב יחזקאל צמח שליט"א בדברים מרתקים על רבי משה פיינשטיין. מסופר על הגר"מ פיינשטיין זצ"ל שהיה באסיפה בבית מלון בניו יורק ובאמצע חזרת הש"ץ באו לקרוא לו לטלפון חשוב מאד, והיה אחד עומד להתפלל שמו"ע ור' משה לא רצה לעבור לפני המתפלל, אמרו לו רבי יש טלפון מא”י! אך רבי משה לא זז, ורק כאשר ההוא גמר שמו"ע אז ר' משה יצא.

שאלו את הרב, מדוע הרב התמהמה, והרי זה היה לצורך חשוב מאד? ענה ואמר הגר"מ הרי היה קיר חומה לפני ואיך אוכל לעבור דרך קיר! צריך לראות שהלכה בשו"ע היא כמו קיר, וכששבת מגיעה לא מנסים לעבוד, כי שבת היא חומה המבדלת ממלאכה וחובה לנו לדעת זאת!

שאלו פעם את הגר”מ איך יתכן שכשהגיעו היהודים לאמריקה, ממש מסרו נפשם על קדושת השבת, וכידוע על סיפורים נוראים שאנשים ממש רעבו לפת לחם, והעיקר לא לחלל את השבת! ואיך הרבה מבניהם ונכדיהם לא שומרים כיום תורה ומצוות?! והסביר בזה שאליהם הרבה ממש מסרו נפשם על השבת, אך היו שפיטרו אותם מהעבודה לאחר ששמרו את השבת ובבואם כשהגיעו אל נשותיהם וילדיהם היו מלאים בטרוניות, יאמרו בגלל ששמרנו את השבת אין לנו מה לאכול… ולכל כשגדלו ילדיהם אמרו לעצמם אין אנו חפצים בכך…

מנגד, היו אחרים שלאחר שפיטרו אותם מהעבודה, הגיעו הביתה בשמחה ובטוב לבב ואמרו למשפחה, אשרינו ומה טוב חלקינו שאנו מוסרים נפש על השבת האהובה! ואלו בניהם הלכו בדרכם. להביא על זה את הפסוק “ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך” שעל ידי שתקיים את התורה מתוך חיות, אז אתה וזרעך, הינו שזרעך ילך בדרכיך.

זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל אחינו אמן!



0 תגובות